FA

مزایای استابلایزر


مزایای استابلایزر


امروزه با توجه به ازدیاد نوسانات برقی که در کشور رخ می دهد، باید از محصولات برقی خود در برابر این نوسانات مراقبت کرد. لذا برای این کار بهترین وسیله برای جلوگیری از خسارات ناشی نوسنات و اتصالی های رخ داده در سیسنم توزیع برق کشور میتوان استابلایزر را به عنوان راه درمانی برای این مشکل ارائه داد. در این مقاله مختصرا به بررسی عللی می پردازیم که چرا بهتر است برای حفاظت ولتاژ محصولات برقی خود به استابلایزر رو بیاوریم.

افت ولتاژ یا افزایش ولتاژ شبکه، نوسانات ولتاژ شبکه برق و اتفاقات زمان قطع و وصل شدن برق، سبب آسیب دیدن تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی خانگی و اداری می شوند. برای کاهش و حذف این خطرات راه حل های مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین و به صرفه ترین روش ها استفاده از تثبیت کنندهه ای برق یا استابلایزرها میباشد. به کمک استابلایزرها می توان به مزایای زیر دست یافت:

  1. جبران افت ولتاژ و کاهش ولتاژ شبکه و رساندن ولتاژ تجهیزات به سطح استاندارد 220 ولت
  2. کاهش دامنه ولتاژ در زمان های اضافه ولتاژ و تنظیم آن بر روی سطح استاندارد 220 ولت
  3. حفاظت از ولتاژ های گذرا در زمان وصل مجدد برق. معمولا در برگشت برق و در لحظات اولیه شوک های ولتاژ بالا در شبکه به وجود می آید که در بسیاری از موارد سبب سوختن تجهیزات می شوند. با تاخیر در وصل مجدد ولتاژ در یک استابلایزر این مشکل مرتفع شده است. در استابلایزر هوشمند شرکت تجهیزات ابزارآزما علاوه بر موارد فوق حفاظت های اضافه زیر نیز وجود دارند:
  4. حفاظت در برابر بار اضافه، در این شرایط در زمان هایی که بار استابلایزر از حد مجاز تجاوز کند اقدام به قطع بار و حفاظت از آن می کند.
  5. حفاظت در برابر شوک ناشی از صاعقه با قراردادن مدارات برق گیر در مدار داخلی استابلایزر
  6. حفاظت ارت یا زمین
  7. حفاطت بار در مقابل کاهش یا افزایش ولتاژ بار
  8. حفاظت مضاعف و دو گانه دیجیتال و آنالوگ. برای اطمینان بیشتر در این تجهیز از تکنیک حفاظت دوگانه استفاده شد است.

نویسنده: دکتر حامد ملااحمدیان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تجهیزات ابزار آزما

تاریخ:1401/10/25
بازدید:85 بازدید
سلام، سوالی دارید در خدمتیم